Noční buzení dětí

05.01.2013 22:04

Otázka:

 

Dobrý den paní Kallusová.
Svého času jste publikovala článek nočním kojení. Přikládám odkaz níže. Chtěla bych se zeptat, zda si za tímto názorem stále stojíte. Slyšela jsem totiž, že se údajně máte za tento článek stydět.
Mi se tedy po přečtení velmi líbí a podobnou praktiku jsem aplikovala u svého prostředního syna v 7.měsíci, ale nebyl kojen, nýbrž na umělé výživě.
Nyní mám třetího syna a budí v noci co 2hodiny na kojení, byť se jen přisaje a nepije. Nebo si párkrát "cucne". Vnímám to jen jako uklidnění a né hlad. Zvažuji tuto Vaši popsanou praktiku v článku u něj aplikovat. Ale právě, že jsem se dověděla, že se mám řídit svým instinktem a zkušeností trojnásobného mateřství, nikoliv tímto Vašim článkem, za kterým si již (údajně) nemáte stát.
Děkuji za Vaši odpověď.
S podzravem Radka POlášková.
 
Odpověď:
Vážená paní Polášková!
 
Děkuji Vám za Váš email. Za článek, který jsem zrkátila, upravila a tiskla maminkám na kurzech se nyní opravdu moc stydím a sypu si popel na hlavu. V té době jem bohužel  neměla ty informace, které jsem dostala na slovenském kurzu pro poradkyně při kojení, kde jsem se dozvěděla převratné informace nejen o fyziologii spánku malých dětí, ale také o tom, že kojení je pro děťátko zdaleka nejen přijímání mléka. Pochopila jsem, jak je pro děti důležité, aby i v noci mohly být kojeny podle potřeb. Právě v noci děti zpracovávají mnohé zážitky, které nasbíraly přes den obzvláště v době, kdy děti začínají sedět, lézt, tedy asi od 7. měsíce a časté kojení jim umožňuje inforamce "třídit" a poté v bezpečí maminky usnout. To je vlastně ten důvod, proč jsou kojené děti inteligentnější - protože kojení podporuje dozrávání mozku, který může zpravocávat podněty, které mu časté kojení zprostředkovává. U prvního děťátka jsem tuto situaci řešila, bohužel jsem neměla ty správné informace. Zafungovalo to, co popisuje článek. Bude mi to do smrti líto.
Takže se určitě řiďte svým instinktem.
Mě nyní ještě trápí jedna otázka a to jak podpořit maminky, aby je toto období tolik nezmáhalo a aby našly podporu ve svém okolí.
Srdečně zdraví
 
Pavlína Kallusová