Naše moudrá prababička

12.04.2013 22:22

 

Při návštěvě mé 80leté babičky s mým pětiměsíčním miminkem jsem se trochu se studem přiznávala, že miminko spí v noci se mnou v posteli a že uspáváme vlastně jedině u prsa. Čekala jsem reakci o „rozmazlování“ nebo „moderní výchově“, ale babička mě zcela zaskočila. S údivem se na mě podívala a zeptala se „A jak jinak?“. Potom se rozvykládala, že všechny její 3 děti s ní spali v posteli vždy a že je to to nejlepší, co může být, jak pro dítě, tak taky pro maminku. Je pravda, že jsem zavzpomínala, že když už jsme jezdili i jako školáci k babičce na prázdniny, tak jsme všechny vnoučata spali ve velké posteli a babička spala u našich noh a bylo to vždycky bezvadný:-) Vykládala, jak miminka nosila jen v „loktuši“ - což byl takový pytel na seno a v podstatě současný „babyvak“ :-) Zajímavé ne?

 

Děkuji mamince Lucii za krásný příspěvek a potvrení mojí úvahy o tom, že pokud hledáme podporu ve správném mateřství, musíme jít někdy až k prababičkám!

Tímto zdravím všechny moudré prababičky!