Bojkot šestiměsíčního miminka

24.06.2013 16:00

Otázka:

Dobrý den,
nejprve bych Vám ráda ze srdce poděkovala za Vaše webové stránky, jež mi jsou přítelem, občas potřebuji se svým přístupem ujistit a u Vás se mi toho ujištění, že dělám vše dobře dostává!
Nyní k dotazu, Mája se narodila v prosinci /ambuporod, bezmedikace, přirozený, nošená jen v šátku, kojená na požádání, bez pláče, spokojené miminko, spí s námi v posteli, praktikující BMK/.
Mám malé bradavky /i samotná prsa tedy:) / v průběhu těhu jsoum byla pod dohledem soukromé PA, která je i lak.poradkyní, doporučila mi formovače bradavek od Medely, nosila jsem je pravidelně celý den od 6m těhu. Vždy přes noc se mi povytažení bradavky stejně vrátili do původního stavu. Po narození Máji, cca 12h po porodu se stále ještě nechtěla přisát /mlezivo jsem po kapkách dávala aspoň na prst/ donesla PA medelácké kloboučky a to nám šlo dobře. byla jsem šťastná, že Mája pije. Míjeli dny a týdny a já stále kojila jen s kloboučky, cca 4 týdny po porodu jsem si PA pozvala a řekla mi, že už to bez nich nepůjde. No kojím tedy už 6 měsíců a stále s kloboučky :( Ráda bych kojila co to jen půjde, později i tandemově, jelikož bychom příští rok další přírůstek. Miluju kojení! Ale ty klouboučky ho poněkud znepohodlňují.
Zkoušela jsem se jich zbavit, odstříháváním, vytahováním bradavky...nic, nyní to vypadá tak, že jakmile Mája klobouček na prsu nevidí, tak se už vzteká, řekla bych, že bez kloboučku pila jen jednou :( nyní mám klobouček od MAM.
Má dva malé zoubky, má velký zájem o jídlo, takže jí nechávám ochutnávat.
Další "potíž" se týká mého levého prsu, jež je menší, vždy bylo. V prvních 2m jsem pečlivě střídala pravé a levé prso,, vždy jí stačilo na nakrmení jedno. Ale bylo znát, že v levém toho je méně. Potom bylo vidět, že si začíná pomalu vybírat, levé se čím dál hůř nabízelo. Situace je v posledním měsíci možná 1,5m taková, že když jí přiložím k levému, tak se většinou odtahuje, odstrkuje mne, dám pravé. Levé se mi daří nabídnout 2x denně a to v posteli, že jsem na pravém boku, kojím pravé a pak rychle prohodím, nakloním se, aby mohla k levému, levé masíruji, ale jak je malé, moc to stlačování nejde. Moc dobře ví, že z pravého to jde lépe :) Ted jím pískavici a benedikt, aby se i to levé lépe teklo. Venku třebas, ale z levého nenakojím, jak jí posadím na tuto stranu, tak "už tuší" :)
Moc Vám děkuji za radu! Mám obavu, že čím bude větší, tím to bude složitější. ,A další mimi rozhodně už na kloboučku nechci.
Děkuji a přeji pěkný den!
Veronika 

Odpověď:

Vážená paní Veroniko,

Děkuji Vám za email a moc Vám děkuji za pochvalu webovek, které jsou pro mne velikou radostí, moc ráda se o ně starám a  dělá mi velikou radost, když na nich nejen maminky najdou to co potřebují. A jsem také moc ráda, že na nich nejdou své útočiště právě ty maminky, které se o svá miminka starají intuitivně, ale nenachází moc podporu v okolí.

Úplně chápu Vaši situaci, která se stále ještě dá řešit. Navrhla bych Vám postup, který možná bude trochu radikální, ale vzhledem k tomu, že svoje miminko nosíte, může se výsledek dostavit velice rychle. Je výborné, že užíváte bylinky a  já bych Vám ještě doporučila  začít užívat Motílium na co nejlepší zvýšení tvorby mléka, které je pro Vás nyní klíčové. Z toho co popisujete je nevíce pravděpodobné, že Vaše tvora mléka není taková, jakou by si miminko přálo a proto při kojení musíte stále více „přemýšlet“ jak miminko nejlépe nakojit. Ideální situace je totiž, když děťátku nabídnete prs na cokoliv a kdekoliv a pokud tohle miminko netoleruje tak je to signál, že mléka není tolik, kolik by mohlo být. Dále bych Vám doporučila odložit klobouček a miminko s ním již nikdy nekojit a nabízet mu prs v šátku, při probouzení v dobré náladě, při koupeli, prostě všude možně, kde Vás napadne a kde to pro miminko bude přijatelné – právě pro tyto momenty je klíčová vynikající tvorba mléka.  Toto radikální rozhodnutí také můžete odložit na dobu, kdy sama zavnímáte, že se tvorba mléka zvyšuje.

Při nabízení prsu bez kloboučku by děťátko mělo být v takové poloze, kde je možné zajistit asymetrické přisátí – bradavka míří na horní ret – až na nos miminka – a tohle je vlastně doporučení pro celou „umělou teorii tvarů bradavek“. K tomuto vám může být užitečná naše fotogalerie: https://kojim.webnode.cz/fotogalerie-spravneho-prisati/#a3-prisavanie-na-prsnik-1-jpg3

 Když se miminko nepřisaje, tak je nutno mléko odsát a nabídnout mu jej pohárkem.

Vaše miminko je již veliké, má 6 měsíců a proto bych Vám moc doporučila intenzívně miminku nabízet vaši rodinnou stravu. Cokoliv doma jíte, to Máje nabídněte. Nyní je již hodně ovoce nebo jí můžete dát cokoliv do ruky.  Jednak příkrmy začnete pokrývat kalorickou potřebu miminka, jednak nasycené miminko se mnohem lépe nechá přesvědčit ke kojení. A také je důležité, aby se miminko setkalo s potencionálními antigeny, dokud je kojeno a dále žádné také je zajímavá informace, že žádné dítě se nemusí dostat s umělé mléko.

Zde Vám doporučuji nastudovat si tyto postupy a doporučení. V případě, že se miminko přisává na klobouček a ne na prs, bereme to jako že se děťátko nepřisává: https://kojim.webnode.cz/nejcastejsi-problemy/dite-se-neprisava-k-prsu/

Informace o medikamentech pro zvyšování tvorby mléka najdete zde: https://www.poradkyneprikojeni.cz/co-urcite-potrebujete-vedet/pro-maminky-ke-stazeni/

Pro krmení miminka pohárkem se podívejte zde: https://breastfeedinginc.ca/content.php?pagename=vid-cupfeed-czech

Dále je užitečný tento odkaz: https://kojim.webnode.cz/nejcastejsi-problemy/jak-prekonat-bojkot-pri-kojeni/

Pokud přemýšlíte nad dalším miminkem, tak zde je nejdůležitější mu po porodu dopřát samopřisátí a také si sehnat opravdu šikovnou ženu, která Vám při kojení pomůže, což nemusí být lehké, protože ty správné informace v ČR prostě chybí. Jestliže Vám nebude cokoliv jasné, napište nebo ještě lépe zavolejte!

Srdečně Vás zdravím a přeji hodně odhodlání, trpělivosti a podpory okolí!

Pavlína K.

Reakce maminky:

Jsem šokovaná!!! 
 Nakonec jsem se cítila připravená už včera, takže jsme včera okolo poledne spolu se slunovratem odložily milé kloboučky a hle ono to jde! Nechápu, že mi to nešlo předtím!
úplně bez boje i přemlouvání, prostě pije! sama tomu ještě nevěřím :) Vážně stačí zvednout množství mléka a vědomě se rozhodnout? :) asi ano :)
Je to úžasné, včera jsem s důvěrou riskla výlet až do Prahy /jsem z Mostu/ na oslavu slunovratu na Vyšehradě s Jardou Duškem a Divadlem Kampa, v noci se bez kloboučku kojily i v leže, bomba!
Velmi, velmi Vám děkuji za správná slova a rady, která mě nakopla tím správným směrem!
Je třeba brát stále to motilium? pískavici a benedikt baštit budu, ale to motilium není na dlouhodobé užívání moc levný :)
Veronika

 

Kéž by takových šťastných konců bylo více!