Oslava Evropského týdne kojení

05.10.2015 18:46

Právě probíhá Evropský týden kojení, jehož oslavy jsou na Slovensku díky MAMILE v plném proudu.  U nás v České republice se buď moc neslaví nebo žiju v nějaké svojí bublině a nic ke mně nedolehlo, až je mi to líto, že si necháváme ujít tak důležitý čas a neděláme mediální kampaně, neslavíme nejrůznějšími veřejnými akcemi. Dnes jsem si ale uvědomila, že díky úžasným lidem v srdci prožívám svoji vlastní oslavu toho, co dělá mateřství mateřstvím, tedy kojení. Volala mi jedna paní, kterou jsem před nějakým časem navštívila. Povolala mě na východ Moravy, abych jí pomohla s kojením holčičky. Dnes mi do telefonu paní vyprávěla, jak je to s holčičkou super a jak měla se svými dětmi krásnou svatbu, jak náramně si ji užila hlavně proto, že věděla, že svatební den prožije v pohodě, jen pokud bude moci dcerku kdykoliv a v pohodlí nakojit. Nechala si proto ušít svatební šaty u kterých bylo lze jednoduše holčičce dopřát kojení. Švadlenky se prvně zakázce divily, ale zhostily se jí náramně. Maminka nejen, že svoji holčičku kojila kdekoliv, ale také se cítila velmi pohodlně. A hlavně jí odpadly ty největší starosti jak ukonejšit dcerku, když bude plakat, kdo ji pohlídá když bude mrzutá, jak ji kdo nakrmí. Svatbu si tedy užila náramně!

    Podtitul letošního Evropského týdne kojení je „Kojím a žiju aktivně“. Tento příběh, myslím, hovoří za vše. Kojení dává dětem lásku, něhu, teplo, utišení , uklidnění, spánek a výživu a maminkám dává kojení svobodu v tom nejhlubším smyslu, jaký si lze představit. Takže čin, čin! Slavíme a připíjíme na zdraví, tedy  na kojení!