Kojením ke svobodě maminek!

12.03.2014 20:48

Dnes jsem na své cestě za kojícími ženami zažila několik zajímavých situací. První žena, kterou jsem navštívila kojila sedmiměsíčního chlapečka a povídala mi, jak se má dobře a jak je úžasné, že díky kojení může pokračovat ve svojí práci, kterou má moc ráda. Hodně s manželem cestují, pořádají různé semináře a díky kojení může se svým synkem dělat cokoliv, protože ho kdykoliv a kdekoliv nasytí, uklidní a uspí. Druhá žena má veliké trápení s bolestivými  bradavkami a potřebuje intenzivní podporu. Dnes mi sdělila, že jestli toto náročné období přežije, bude svou dcerku kojit až do smrti. Třetí žena s podobným trápením mi povídala, jak sdělila svým těhotným kamarádkám, že si mají zavčas sehnat odbornou pomoc, aby při kojení předešly všem bolestem. Zároveň mi sdělila, že viděla nějaký dokument o ženách, kde jedna žena prezentovala kojení jako něco velmi komplikovaného a raději zvolila odsávání mléka a krmení děťátka lahví. Říkala mi, jaká je škoda, že takový postoj vidí celý národ a zažívá si, jak je kojení těžké. Bohužel, mnoho žen nemá začátek při kojení jednoduchý. Jak říká skvělý Jack Newman: „Já se nedivím, že má tolik žen při kojení problémy, já se divím, že tolik žen navzdory nástrahám a překážkám, které jim dnešní doba klade, tak úspěšně kojí!“ .  Při potížích s kojením má cenu vytrvat a vydržet. Má cenu hledat odbornou pomoc, která podpoří ženu, aby mohla kojit své dítě, aby její dítě mohlo sát prs, pít její mateřské mléko, protože kojení není otázka několika měsíců, ale několika krásných let!